Potrivit descoperirilor cercetătorilor americani de la Școala de Medicină Veterinară din Pennsylvania, proteina denumită Jagged-1 stimulează transformarea celulelor stem în celule care produc țesut osos.

Altfel spus, proteina ar putea accelera vindecarea fracturilor atât în cazul pacienților umani cât și al animalelor și ar putea forma baza tratamentelor pentru o afecțiune metabolică rară denumită „sindrom Alagille

Deși oasele mamiferelor (și deci ale oamenilor) par statice și permanente, țesutul osos se formează și se reformează de-a lungul vieților noastre. Celulele denumite osteoblaste formează osul și sunt derivate din celule precursoare cunoscute ca celule stem mezenchimale, care sunt stocate în măduva osoasă. Aceste celule stem trebuie să primească semnale specifice de la organism pentru a deveni osteoblaste.

O astfel de pistă de semnalizare este cea denumită Notch, descoperită de profesorul Kurt Hankenson, de la Școala de Medicină Veterinară din Pennsylvania. Ea există la cele mai multe specii animale și are un rol în diferențierea celulelor stem. Una dintre proteinele care acționează pe această pistă legându-se la receptorul Notch este Jagged-1.

Echipa știa deja că această proteină restrânge progresul celulelor stem la osteoblaste, în cazul șoarecilor. Atunci când cercetătorii au decis să verifice ce se întâmplă când Jagged-1 este introdusă în celulele stem umane, au descoperit că acest lucru singur, fără procedee suplimentare, era de ajuns pentru a determina formarea celulelor generatoare de os uman.