NASA a anunțat în această seară că datele transmise de către observatorul stratosferic pentru astronomie în infraroșu, SOFIA (Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy), au confirmat pentru prima oară prezența apei în zonele însorite ale Lunii. SOFIA este instalat pe un avion Boeing 747 modificat și efectuează observații astronomice la altitudini cuprinse între 12.000 și 13.000. La această altitudine există numai circa 1% din vaporii de apă din atmosfera terestră, ceea ce permite realizarea de observații în domeniul infraroșu al spectrului electromagnetic.

Paul Herz, director al diviziei pentru astrofizică al NASA, explica în conferința de presă din această seară: ”Aveam indicații că moleculele de H2O – apa obișnuită- ar putea fi prezente în zonele însorite ale Lunii. Acum avem dovada că ele sunt acolo.” Moleculele de apă au fost descoperite în craterul Clavius, situat în emisfera sudică a Selenei. Ele sunt prezente într-o concentrație de 100 până 412 părți pe milion. Cu titlu de comparație, asta ar însemna că Luna este de circa o sută de ori mai uscată decât Sahara.