După ce a călătorit prin Buzău, Focșani, Suceava, Capidava, Doicești, Caravana Știință & Imaginație se întoarce la București, în zilele de 24 și 25 septembrie, la Biblioteca Națională a României.

Pregătim România pentru impactul cu viitorul!

Echipa revistei Știință&Tehnică, cu sprijinul Bibliotecii Naționale a României, vă invită să explorați viitorul alături de cercetători, profesori, scriitori și artiști începând de sâmbătă, 24 septembrie, de la ora 11, în Bulevardul Unirii 22.

Spectacole de știință pentru copii, ateliere, salon de carte, experimente, roboți, invenții și inovații, drone, jocuri în Realitate Virtuală, echipamente de măsurare cinematică a mișcării, echipamente de antrenare a atenției și multe alte surprize vă așteaptă la singurului festival de știință și imaginație din Europa.

Programul se va desfășura atât în interiorul bibliotecii, între orele 11-20, cât și în parcare, între orele 11-22.

Evenimentul organizat cu sprijinul Academiei Române, a Ministerului Apărării Naționale, a Ministerului Culturii, Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, va aduce și o suită de conferințe cu cei mai cunoscuți animatori ai științei din România.

Duminică, de la ora 19, îl vom sărbători împreună pe singurul cosmonaut român, Dumitru-Dorin Prunariu, care împlinește fabuloasa vârstă de 70 de ani și vine la festival pentru a fi alături de pasionații de știință și astronomie.

Că veni vorba de astronomie, cele mai performante telescoape vor fi disponibile publicului larg. Observațiile astronomice încep cu Soarele, chiar de la orele 17 – bineînțeles prin filtre speciale. Odată cu lăsarea întunericului, vom putea admira astrele, ghidați de astronomi. Vom observa live planeta Saturn, cu splendidele sale inele, plus satelitul Titan, pe care sunt oceane, lacuri, mari, râuri și bălți (dar din gaz metan lichefiat!). Vom urmări prin telescop și pe Jupiter, cu cei patru sateliti descoperiți în 1609 de Galileo Galilei, și cu benzile lui formate din nori de furtună.

De 73 de ani, revista Știință&Tehnică pregătește România pentru impactul cu viitorul. Peste 60 de ONG-uri, institute de cercetare și universități s-au alăturat venerabilei publicații, ce apare acum sub egida Academiei Române, pentru a explica știința pe înțelesul tuturor într-o suită de conferințe și festivaluri reunite sub numele de Caravana Știință & Imaginație cu mesajul Pregătim România pentru impactul cu viitorul.

Credem că educația, cercetarea, știința, arta, sustenabilitatea și protecția mediului trebuie să rămâne constante ale societății. Educația din România este în pericol. Facultățile de știință și inginerie au cu fiecare an tot mai puțini studenți, chiar și după a doua sesiune de admitere. Dintre cei admiși, peste 40% abandonează facultățile în primul an. Specialiștii spun că „teama” și lipsa atracției pentru știință apar din cauza lacunelor de pregătire din liceu – fenomen ce s-a generalizat la nivelul societății.

Partenerii evenimentului: Nuclearelectrica, Institutul Astronomic al Academiei Române,  Institutul Național pentru Fizica Laserului, Plasmei și RadiațiilorInstitutul de Științe SpațialeInstitutul de Fizică a PământuluiFundația Cosmonaut Dumitru PrunariuAstroclubul BucureștiUniversitatea PolitehnicăMuzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”Biblioteca MetropolitanăAsociația StartEvoDoctor MitAsociația Clubul Informaticii Economice CyberKnowledge, Asociația Atlantykron, Software Imagination & Vision SIMAVIAsociația pentru Dezvoltare Intelectuală și Personală – ADIPINACO – Inițiativa pentru competitivitateSuperNova Planetariu,  Societatea Astronomică Română de Meteori – SARMShape RoboticsCarpat Energy Cluj,  Liceul Teoretic “DR. MIOARA MINCU”Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila”Asociația URANIADYOMEDICAAmass, Software Imagination & Vision (SIMAVI).

Programul Caravanei ȘTIINȚĂ&IMAGINAȚIE va fi disponibil în curând pe site.

PROGRAM SCENĂ  ZIUA 2 (11:00-22:00)