Una dintre contribuţiile europene la construcţia JWST (James Webb Space Telescope) este Miri (Mid-Infrared Instrument). Acesta a trecut cu brio ultimele teste, desfăşurate la Rutherford Appleton Laboratory, în Regatul Unit şi va fi livrat către centrul Goddard al NASA.

JWST, succesorul lui Hubble, proiect internaţional, în valoare de peste 9 miliarde dolari, va avea o oglindă principală cu un diametru de 6,5 metri şi un scut, care să-l protejeze de căldura şi lumina solară, de mărimea unui teren de tenis, de 22/12metri.

Principala sarcină a observatorului va fi urmărirea modului în care primele stele ale Universului au luat naştere, iar pentru aceasta JWST va scruta spaţiul mai adânc decât Hubble, până la 13 miliarde de ani în urmă, cu ajutorul detectoarelor de infraroşii.

Instrumentele telescopului spaţial vor căuta „candidatele” la statutul de  prime stele ale Universului, dar dintre aceste instrumente, Miri are sarcina de a analiza „candidatele” pentru a stabili dacă sunt cu adevărat primele stele.

Miri, în esenţă o cameră care va fotografia Universul, este cel mai versatil dintre cele patru instrumente ale telescopului, putând detecta lungimi de undă cuprinse între 5 şi 28 de microni. El operează la temperaturi de -266° Celsius, pentru a putea analiza cele mai slabe dintre sursele de infraroşii.

Miri va fi poziţionat în spatele oglinzii principale a telescopului, fiind integrat în modulul acestuia de instrumente ştiinţifice.

Telescopul Spaţial James Webb va fi lansat în 2018 de către o rachetă Ariane până la o distanţă de 1,5 milioane km de Terra, iar dr. Eric Smith, directorul programului din partea NASA, afirmă că JWST va furniza imagini nemaivăzute ale Universului.