Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh au efectuat de curând experimente pe şoareci, injectându-le celule stem provenite de la şoareci mai tineri. Rezultatul a fost unul îmbucurător, şoarecii injectaţi devenind mai puternici şi având o durată de viaţă triplată. Cercetătorii speră ca acesta să fie începutul dezvoltării „elixirului tinereţii” şi pentru oameni.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, celulele stem nu numai că pot opri îmbătrânirea, dar pot îmbunătăţi speranţa de viaţă de până la trei ori.

Cercetătorii de la Universitatea Pittsburgh, care au desfăşurat cu succes experimentul pe şoareci, în urma căruia aceştia au devenit mai puternici şi şi-au triplat durata de viaţă, susţin că analiza proteinelor din cadrul celulelor stem ar fi cheia către dezvoltarea de injecţii care să ofere oamenilor „tinereţea veşnică”.

Efectul anti-îmbătrânire a putut fi observat direct în laborator, atunci când celule stem tinere au fost plasate lângă unele îmbătrânite – rezultatul a fost îmbunătăţirea vizibilă a activităţii celulelor îmbătrânite.

Autorul studiului publicat în revista Nature Communications, dr. Laura Niedernhofer declară că „experimentele noastre au arătat că şoarecii care sufereau de Progeria (îmbătrânire prematură) au trăit mai mult, după administrarea prin injecţie de celule stem de la animale sănătoase, tinere…aceasta ne arată că o disfuncţionalitate a celulelor stem este cauza semnelor îmbătrânirii…pe măsură ce şoarecii afectaţi de Progeria îmbătrâneau, pierdeau masă musculară, tremurau, se mişcau încet şi haotic…cei pe care i-am injectat cu celule stem înainte de a manifesta aceste semne au evoluat precum şoarecii sănătoşi şi creşteau aproape la fel de mari…toate aceste indicii ne fac să credem că celulele sănătoase creează un mediu care ajută la corectarea disfuncţionalităţilor prezente în celulele stem native şi în ţesuturile îmbătrânite\”.