Pe lângă bucuria şi dragostea pe care un căţel o poate oferi copiilor, microbii descoperiţi în casele unde aceştia există pot întări răspunsul imunitar al organismului copiilor împotriva VSR, virusul ce cauzează astma.

Copiii care sunt infestaţi cu virusul sincitial respirator (VSR) prezintă un risc crescut de a dezvolta astma. Însă, în cadrul unui nou studiu, s-a demonstrat că o bacterie regăsită în praful caselor ce adăpostesc câini are efecte de protejare împotriva VSR.

„Aceste descoperiri constituie primul pas în realizarea de terapii care să protejeze copiii împotriva VSR şi implicit împotriva apariţiei astmei, pe termen lung” afirmă dr. Kei Fujimura, biolog molecular în cadrul Universităţii din California, care a prezentat rezultatele studiului la cea de-a 112-a Întâlnire Generală a Societăţii Americane de Microbiologie.

De altfel şi studii mai vechi indicau faptul că bacteriile regăsite în praful din casă sunt diferite în gospodăriile în care se aflau câini, iar copiii care aveau căţei prezentau o incidenţă mai mică a astmei.

Pentru a testa legătura între respectivele bacterii şi protecţia anti-VSR, savanţii au prelevat mostre de praf din casele cu câini, le-au amestecat într-o soluţie şi le-au administrat şoarecilor de laborator. Apoi, răspunsul imunitar al acestora a fost comparat cu cel al unor şoareci infestaţi cu VSR şi cu cel al unui grup de control, de şoareci sănătoşi.

Rezultatul a fost că şoarecii cărora li s-a administrat substanţa nu au dezvoltat inflamaţiile şi producţia de mucus specifice simptomelor VSR, în plus în tractul lor gastrointestinal fiind regăsit un grup diferit de bacterii: „În cadrul experimentului am reuşit să manipulăm microbul din intestine, influenţând în acest mod răspunsul imunitar în plămâni” afirmă dr. Fujimura.

În final, dr. Fujimura conchide că aceste rezultate sprijină teoria potrivit căreia compania animalelor în primii ani de viaţă stimulează sistemul imunitar să reziste dezvoltării astmei şi altor alergii.