Dacă sunteți pasionați de astronomie, atunci  puteți urma un curs online la Universitatea Duke. La capătul cursului veți primi un certificat de absolvire.

Se întâmplă lucruri interesante pe planeta noastră. Lumea se schimbă rapid, sub ochii noștri. Cu câțiva ani în urmă puțini dintre noi și-ar fi putut imagina că pot urma cursurile unor universități de prestigiu. Acum acest lucru a devenit posibil pentru oricare dintre noi. Universitatea Duke pune la dispoziția celor interesați posibilitatea de a urma cursuri online. Pentru a le urma nu trebuie să plătiți nici un fel de taxă. Trebuie doar să completați un foarte scurt formular, în care vi se cere numele complet, adresa de email și o parolă. Nu este nevoie de nimic altceva decât de pasiune pentru astronomie. La capătul cursului veți primi un certificat de absolvire.

Un exemplu în acest sens este Cursul introductiv de astronomie. Cursul are o durată de opt săptămâni, pe parcursul cărora vă puteți familiariza cu fundamentele astronomiei. Structura cursului este următoarea:

Săptămâna 1: Astronomie cu ochiul liber. Veți învăța despre coordonatele și mișcările corpurilor cerești.

Saptămâna 2: Universul newtonian. Vor fi prezentate legile fundamentale ale mecanicii newtoniene și teoria gravitației a lui Newton, cu aplicațiile ei în astronomie. Se va face și o trecere rapidă prin mecanica cuantică, în aspectele ei relevante pentru astronomie.

Saptămâna 3: Planetele. Se vor trece în revistă proprietățile și structura Sistemului Solar. Se vor discuta și aspecte legate de planetele extrasolare.

Săptămâna 4: Stelele. Va fi prezentată cea mai cunoscută stea: Soarele. Apoi se va vorbi despre principalele tipuri de stele, originea și evoluția lor.

Săptămâna 5: Sfârșitul stelelor. Vor fi prezentate stadiile finale ale evoluției stelelor. Se va vorbi despre nove, supernove, pitice albe, stele neutronice, pulsari etc.

Săptămâna 6: Relativitate și găuri negre. În această săptămână cursul se va concentra asupra înțelegerii teoriei relativității la nivel calitativ și vor fi prezentate aplicații ale ei în cazul găurilor negre, lentilelor gravitaționale și altor fenomene astronomice importante.

Săptămâna 7: Galaxiile. Va fi prezentată structura și clasificarea galaxiilor. Se va vorbi despre nuclee galactice, quasari și blazari. Veți afla ce sunt clusterele de galaxii și cum arată structura Universului la scară mare.

Săptămâna 8: Cosmologia. Veți avea ocazia să învățați despre expansiunea Universului, Big Bang, fondul cosmologic de microunde, fizica Universului timpuriu etc.

Cursul va fi susținut de către Ronen Plesser, profesor asociat la Universitatea Duke. El predă aici cursuri de fizică și matematică.
Vă invităm să vă înscrieți și să absolviți acest curs. Înscrierile se încheie pe 27 noiembrie, așa că nu mai aveți mult timp la dispoziție. Eu m-am înscris deja.

Dacă doriți alte cursuri, puteți verifica aici dacă găsiți ceva care vă interesează.

Sursa: Duke University