De la bordul Stației Spațiale Internaționale se pot demonstra lecții de fizică, din care cu toții avem de învățat câte ceva.

Unii încă mai cred că fizica este alcătuită numai dintr-un număr de formule scrise, într-o succesiune logică, pe o coală de hârtie. Formulele matematice sunt baza acestei științe, dar fizica, cea de dincolo de formulele matematice, este fascinantă pentru oricine are răbdarea să își pună întrebări. Vă invit să urmăriți un  experiment simplu efectuat, pentru elevi și studenți, de către astronautul Donald Pettit, la bordul Stației Spațiale Internaționale.

Ce se întâmplă dacă spargi un balon din cauciuc plin cu apă? De ce se întâmplă ceea ce vedeți în videoclipul care urmează? Sunt întrebări simple, dar căutarea răspunsului pentru ele are darul de a te provoca să gândești fizica, să treci dincolo de etapa de memorare pasivă, la care te obligă unele manuale.

Dacă doriți mai multe experimente de acest tip, vă invit să accesați site-ul ”Science off the Sphere”, unde veți putea urmări mai multe experimente interesante, prin care sunt prezentate o serie de fenomene fundamentale din fizică.

Sursa: Science off the Sphere