O echipă de paleontologi de la Muzeul Știinșelor Naturale din provincia argentiniană La Plata, provincieîn care se află și capitala Buenos Aires, a reușit să identifice rămășițele unui pinguin gigant, dintr-o specie extinctă, pinguin care atingea în medie doi metri înălțime.

Este cel mai mare pinguin descoperit vreodată, vechiul record fiind deținut de specia extinctă neozeelandeză Kairuku, pinguin care a trăit acum circa 25 de milioane de ani și care atingea aproximativ 1,5 metri înălțime. În prezent, cei mai mari pinguini sunt pinguinii imperiali, specie cu o medie de înălțime de 1,2 metri.

Pinguin neozeelandez din specia extinctă Kairuku

Se estimează că specia uriașă descoperită de cercetătorii argentinieni a trăit acum 34 de milioane de ani și, așa cum o sugerau datele precedente, acești pinguini erau departe de imaginea iconică a pinguinilor actuali, păsările antarctice preistorice având o culoare brun-roșcată, în comparație cu clasicele culori alb-negru de astăzi.

Echipa condusă de prof. Marcelo Rugero ineteționează să organizeze o nouă expediție în Antarctica pentru a aduna mai multe date despre această misterioasă specie dispărută și pentru a afla mai multe detalii despre anatomia și modul de locomoție al pinguinilor uriași.

Sursa: Phys.org