Dacă ieri vă anunțam cine au fost laureații la premiul Nobel 2011 pentru Medicină, astăzi Academia de Știință din Stockholm a anunțat câștigătorii Nobelului din acest an pentru Fizică. Și, surprinzător sau nu, este vorba tot despre trei savanți, americani, care au fost recompensați pentru descoperirea expansiunii accelerate a Universului prin observațiile efectuate asupra unei supernove îndepărtate.

Cei trei laureați la premiul Nobel pentru Fizică pe anul 2011 sunt: Saul Perlmutter – de la Supernova Cosmology Project, Brian P. Schmidt –  din cadrul Supernova Search team Australian National University și Adam G. Riess – High-Z Supernova Search team de la John Hopkins University and space Baltimore.

Savanții urmează să primească premiul în valoare de 10 milioane de coroane (1,08 milioane de euro)  în cadrul ceremoniei oficiale care va avea loc în Stockholm pe 10 decembrie, atunci când se comemorează moartea fondatorului premiului, Alfred Nobel. Academia a anunțat că jumătate din premiu îi revine lui Perlmutter, iar cealaltă jumătate se va împărți între Schmidt și Riess.