Ca de obicei, atunci când se întâmplă evenimente extraordinare, apar tot soiul de știri care nu au nici o legătură cu realitatea.

De exemplu, conform publicației Washington Post, exoticul deputat Jirinovski, a susținut în fața jurnaliștilor că ”nu a fost un meteorit, ci un test american cu o nouă armă”. Jirinovski are și ”argumente” pentru această afirmație. El susține ca Secretarul de Stat american, John Kerry, a încercat să îl anunțe pe Serghei Lavrov, ministrul de externe rus, despre acest test. Kerry ”l-a căutat [la telefon] pe Lavrov, dar acesta era într-o călătorie. [Kerry] a vrut să îl avertizeze pe Lavrov despre această provocare împotriva Rusiei.”

Pe YouTube a apărut și un clip în care este prezentat craterul rezultat în urma impactului.

Aceste imagini sunt reale, sunt cât se poate de adevărate, dar ele nu au nici o legătură cu meteoritul din 15 februarie. Caraterul se află în Turkmenistan. Istoria lui merită să fie prezentată pe scurt. În 1971 geologii sovietici, care efectuau foraje în zonă, au asistat la prăbușirea unuia dintre puțuri, atunci când a fost străpuns tavanul unei peșteri. Deoarece din cavitate se eliberau cantități mari de gaze naturale, geologii au decis, pentru a evita o catastrofă, să le dea foc. Sperau că, în numai câteva zile, va fi consumată întreaga cantitate de gaz natural. Din nefericire acest lucru nu s-a întâmplat. Craterul rezultat în urma prăbușirii tavanului peșterii este și acum în flăcări. Localnicii numesc acest loc ”Poarta Iadului”.

Cât despre craterul rezultat în urma meteoritului din 15 februarie, el încă nu a fost localizat cu siguranță, deși se efectuează ample acțiuni de căutare. Este posibil ca unul dintre locurile de impact să fie lacul Cebarkul, unde a fost descoperită o spărtură de formă circulară în gheața care îl acoperă. Deși s-au efectuat cercetări la locul respectiv, încă nu știm dacă aici a căzut unul dintre fragmentele meteoritului de vineri, 15 februarie. În zonă cercetările nu sunt efectuate numai de organisme guvernamentale, ci și de către numeroși căutători de meteoriți, care speră să vândă la un preț bun fragmente din acesta.

Conform NASA, meteoritul ar fi avut un diametru, înainte de a arde în atmosferă, de 15-17 m, iar masa acestuia ar fost de 7.000-10.000 t. Energia eliberată a fost de aproape 500 kt (adică echivalentul a circa 30 de bombe de tipul celei folosite la Hisroshima)!

Surse: Washington Post, New York Times, NASA