Hackathon-ul NASA Space Apps Challenge, una dintre cele mai mari competitii de programare, este organizat in premiera in Romania, la Cluj-Napoca, de catre Centrul de Antreprenoriat si Inovatie Startup Transilvania, pe 23-24 aprilie 2016.

Startul inscrierilor s-a dat pe 23 martie. Competitia este parte a NASA Open Innovation Program si reprezinta Incubatorul de inovare al Agentiei Aerospatiale Americane, anunță Startup Cafe.

International Space Apps Challenge a fost lansat in 2012. „In fiecare an mii de participanti din diverse domenii (programatori, oameni de stiinta, profesori, tehnologi, artisti, designeri, ingineri, storytellers, studenti si antreprenori), indiferent de nivelul de experienta, colaboreaza pentru a dezvolta solutii inovative, open-source, la probleme cu impact global, legate atat de explorarea spatiala cat si de nevoile sociale planetare, folosind seturi de date puse la dispozitia publicului de catre NASA”, arata organizatorii cocursului ce se va desfasura la Cluj.

Solutiile rezultate variaza de la aplicatii mobile la jocuri, hardware si multe altele (printre cele demne de mentionat numarandu-se Sky Watch, NYSpaceTag sau Cosmix).

Editia din 2015 a ajuns la aproape 14.000 de participanti din 62 de tari si 133 de orase din intreaga lume. Ne asteptam ca evenimentul de anul acesta sa fie cel mai mare de pana acum deoarece s-au inscris 193 de orase din 72 de tari.

NASA Space Apps Challenge – temele competiției

Temele competitiei din 2016 sunt Terra, Aeronautica, Tehnologia, Statia Spatiala Internationala, Calatorie spre Marte, De la Sistemul Solar la infinit, fiecare cu setul propriu de probleme (challenges), in total 25 de probe cu grade diferite de dificultate din care echipele de proiect pot alege.

Pe 15 aprilie va avea loc evenimentul Data Bootcamp, al carui scop este de a-i familiariza pe participanti cu notiunea de hackathon, cu seturile de date si unelte NASA, cu conceptele si abilitatile de problem solving dar si de a le oferi posibilitatea sa interactioneze si sa se cunoasca mai bine.

Dupa hackathon (cu o durata 48 de ore, 23-24 aprilie), juriile locale vor desemna maxim doua proiecte ce vor fi trimise mai departe spre evaluare juriului international. Invingatorii (castigatori ai cinci proiecte si ai premiului People’s Choice Award) vor fi invitati la o lansare NASA.