Cercetătorii Universității Sheffield, din Marea Britanie, revoluționează microscopul electronic prin dezvoltarea unei noi metode care ar putea determina obținerea unor rezoluții ale imaginilor așa cum ochiului uman nu i-a mai fost dat să vadă până acum.

De peste 70 de ani, microscopia electronică cu transmisie (TEM), care „penetrează” obiectele pentru a le observa structura atomică, sunt constrânse de lentilele relativ slabe pe care le folosesc pentru a forma imaginile.

Noua metodă, denumită „electron ptychography” (nu există echivalență terminologică în limba română) elimină lentilele, folosind în schimb puterea de procesare a computerelor pentru a forma imaginile prin reconstruirea undelor electronice care au traversat mostra.

Oamenii de știință implicați în proiect își consideră descoperirea ca pe un act de pionierat într-o „epocă total nouă a imagisticii electronice„. Potrivit lor, procesul nu are „limite experimentale fundamentale„ și se crede că va transforma imagistica cu transmisie la scară subatomică.