Cercetătorii ruşi susţin că o specie de bacterii descoperită recent în permafrost-ul siberian ar putea încetini procesul de îmbătrânire. Potrivit Academiei Ruse de Ştiinţe, această proprietate a speciei de bacterii, numită Bacillius F, a fost descoperită în timpul efectuării unor experimente de laborator asupra şoarecilor.

Potrivit savanţilor ruşi, care au analizat bacteria Bacillius F, aceasta este, din punct de vedere evolutiv, cu 3 milioane de ani în urma altor bacterii similare.

Totodată, se pare că organismele descoperite în regiunea Yakutia, cea mai rece regiune locuită de pe Terra, se pot reproduce la o temperatură de numai 5 grade Celsius.

Cercetătoarea Nadezdha Mironova, de la Institutul de Biologie Chimică şi Medicină Fundamentală a Academiei Ruse de Ştiinţe, s-a gândit că „din moment ce bacteria găsită în permafrost a supravieţuit atâta timp, probabil că deţine mecanismele păstrării viabilităţii”, astfel că a procedat la injectarea şoarecilor de laborator cu Bacillius F.

Injecţiile aplicate şoarecilor au ajutat la creşterea mecanismelor naturale de apărare ale acestora. Experimentele au arătat că rata metabolismului şoarecilor injectaţi a crescut cu 20-30%, în plus scăzând numărul celor care orbeau ca urmare a îmbătrânirii. În schimb, injecţiile cu Bacillius F nu au scăzut şansele de apariţie a tumorilor.

Deşi Academia Rusă de Ştiinţe s-a declarat impresionată de rezultatele studiului, nu l-a declarat ca fiind pe deplin concludent, fiind necesară în acest sens efectuarea mai multor experimente pe un număr mai mare de animale.