Oamenii sunt singurii responsabili de extincția tigrilor tasmanieni, se arată într-un studio realizat de cercetători de la Universitatea australiană din Adelaide și publicat în Journal of Animal Ecology. Rezultatele studiului vin să contrazică cercetările mai vechi care susțineau că extincția acestor animale se datorează și unei epidemii necunoscute care a eradicat un număr uriaș de tigri tasmanieni.

Întălniți, în cea mai mare parte, în Tasmania, tigrii tasmanieni au căzut pradă furiei oamenilor, mai ales după ce guvernul tasmanian de la sfârșitul secolului al XIX-lea a oferit recompense pentru fiecare animal vânat. Se considera pe atunci că tigrii tasmanieni sunt vinovați de dispariția oilor și a vitelor aduse din Europa. Ulterior, s-a demonstrat că fălcile acestor carnivore aveau o forță a mușcăturii atât de slabă încât nu ar fi putut ucide animale mai mari decât un opposum. Tigrii tasmanieni au fost duși în pragul extincției încă de la începutul secolului al XX-lea, ultimul exemplar decedând în captivitate în 1936.

Vânătoare excesivă, pierderea habitatului și dispariția prăzilor tigrilor tasmanieni datorată extinderii terenurilor agricole și a zonelor de pășunat pe care erau aduse oi și vite europene, ar fi fost motive suficiente pentru dispariția acestei specii, se arată în studiul cercetătorilor australieni. Anul trecut, un alt studiu arăta că reducerea masivă a numărului tigrilor tasmanieni ar fi dus la o scădere a diversității genetice ce nu ar fi lăsat nicio șansă de supraviețuire a speciei.