Pentru că gluma a luat deja proporții nebănuite, savanții de la NASA și-au făcut timp pentru a demistifica rumorile privitoare la așa zisa apocalipsă mayașă care va veni, zice-se, peste circa trei săptămâni.

Aceiași cercetători îi avertizează pe cei care susțin astfel de zvonuri de partea întunecată a modului în care aleg să se facă cunoscuți – înspăimântarea populației, în special a copiilor, și creșterea numărului de sinucideri în rândul persoanelor cu astfel de tendințe. Toată această tevatură a plecat de la interpretarea greșită a calendarului mayaș care se încheie la data de 21 decembrie 2012. “Este bizar cum zvonurile despre o apocalipsă menită să distrugă în totalitate civilizația umană pe Terra s-au propagat, mai ales că învățații mayași au afirmat în nenumărate rânduri că nu este vorba despre așa ceva ci doar despre un ciclu temporal. Practic, dacă ar fi să extrapolăm ideea, ar trebui să ne temem în fiecare an, pe 31 decembrie, atunci când se încheie ciclul nostru anual”, afirmă Lika Guhathakurta, unul dintre autorii articolului NASA.

Cea mai cunoscută ipoteză este cea în care o planetă numită Nibiru va lovi Terra peste trei săptămâni.  Cercetătorii NASA afirmă că oricine poate verifica veridicitatea acestor informații, mai ales că un corp ceresc uriaș, care s-ar afla la doar 21 de zile distanță de Terra, ar trebui să fie cel mai luminos de pe cer, după Soare și după Lună.

„Din nefericire”, afirmă David Morrsion, astrobiolog NASA și unul dintre semnatarii documentului, „astfel de fantezii au consecințe extrem de grave în viața de zi cu zi, mai ales când sunt alimentate de mass-media. Dacă unii privesc această apocalipsă ca pe o glumă sau ca pe un mister, pentru mulți ea poate prezenta o reală îngrijorare. Sincer, este ceva diabolic să sperii copiii și oamenii simpli cu astfel de zvonuri false”.
Oamenii de știință au ținut să precizeze că niciuna dintre ipotezele vehiculate în ultimii ani nu se bazează pe date reale. Astfel, Terra nu va fi acoperită de întuneric, fapt imposibil fizic, nici nu va fi înghițită de o gaură neagră, nu își va schimba polii magnetici într-o singură zi (astfel de fenomene se petrec pe parcursul a cel puțin 1.000 de ani) și nici nu va fi lovită de un asteroid gigantic.

“Singurul pericol din decembrie 2012 vine doar de la specia umană și, de ce nu, de la cei care lansează zvonuri apocaliptice”, concluzionează Mitzi Adams, fizician NASA.

SURSA