Într-un studiu publicat recent în revista Cell Metabolism, cercetătorii elveţieni au demonstrat că un ingredient natural al laptelui poate ajuta în lupta împotriva obezităţii, chiar în condiţiile unei diete bogate în grăsimi.

În căutarea unei metode de a îmbunătăţi activitatea deja bine-cunoscutei gene SIRT1, cu impact benefic pentru metabolism, dar şi pentru longevitate, cercetătorii Şcolii Politehnice Federale, din Lausanne, Elveţia, au identificat o substanţă cu un astfel de efect,  numită nicotinamidă-ribozină.

Acest ingredient, conţinut de lapte, acţionează asupra genei SIRT1 în mod asemănător cu resveratrol-ul, conţinut de vinul roşu.

În cadrul unui experiment, savanţii au putut observa cum şoarecii cărora li s-a administrat nicotinamidă-ribozină în doze mari, în ciuda mâncării bogate în grăsimi pe care o îngurgitau, ardeau mai multă grăsime şi erau protejaţi de obezitate. Mai mult, muşchii acestora au devenit mai rezistenţi, astfel că şoarecii au început să alerge mai repede.

După testarea efectelor substanţei asupra oamenilor, cercetătorii doresc să dezvolte un supliment alimentar de accelerare a metabolismului, care să conţină doza ideală de nicotinamidă-ribozină.