Cercetătorii chinezi de la  BGI, cea mai mare organizație de genetică din lume, alături de Institutul de Genetică și Biologie Dezvoltatoare, de Academia de Științe Chineză și de Universitatea Shihezi, din provincia Xinjiang, au realizat o importantă performanță în domeniul clonării animalelor.

Prima oaie transgenică (manipulată genetic) produsă cu ajutorul unei tehnici de clonare simplificată, denumită „clonare handmade” (HMC), s-a născut sănătoasă pe 26 martie 2012, în regiunea autonomă Xinjiang Uygur, din China.

Oaia cu trasaturi genetice împrumutate se numește Peng Peng, după numele (identice) ale celor doi cercetători de bază ai proiectului și se dezvoltă atât de bine încât oamenii de știință consideră că poate fi deja prezentată publicului.

Proiectul „Peng Peng” a fost lansat în urmă cu doi ani de cercetătorii chinezi, iar celulele donate au provenit de la specia de oaie chinezească Merino în 2009, o linie transgenică fiind stabilită ulterior.  Lucrurile au mers înfrânat o vreme, dar în octombrie anul trecut s-a dezvoltat cu succes o procedură HMC de clonare a oii. Din acel moment, Peng Peng a devenit următorul pas.

Procedura clonării handmade a fost introdusă în 2001, dar reușita sa este de factură recentă. Ea a mai fost folosită pentru clonarea vacilor, a caprelor, a porcilor și a bivolilor de apă, Peng Peng fiind o premieră în ce privește oile.

Sursa 1, Sursa 2