Pe 5 aprilie, la ora 21:00 (ora României), a avut loc lansarea satelitului Shijian 10 la bordul unei rachete Changzheng 2D, de la cosmodromul din Jiuquan. Shijian 10 este un satelit mai deosebit decât restul lansați în ultima perioadă, remarcându-se prin posibilitatea sa de a se reîntoarce pe Pământ. Practic funcționează ca o capsulă fără echipaj uman, oferindu-le astfel ocazia cercetătorilor să deruleze experimente științifice la bordul său, cât timp satelitul se află pe orbită, după care pot avea acces la aceste experimente, odată ce are loc recuperarea acestora, după revenire pe Pământ.

China a avut parte în 2016 de prima lansare, când în 15 ianuarie trimitea pe orbită primul său satelit european, Belintersat 1, de la centrul spațial din Xichang. Lansarea de ieri este a patra din 2016 pentru China, care va trebui să mărească ritmul dacă mai dorește să lanseze încă 16 rachete în acest an, așa cum au declarat oficialitățile de la Beijing.

Shijian 10 lansat la bordul Changzheng 2D

Mai multe detalii despre lansare și experimentele de la bord, puteți citi pe parsec.ro, iar informații suplimentare despre programul spațial chinezesc veți găsi în următorul număr al revistei Știință&Tehnică.