Peste 4-5 miliarde de ani, atunci când Soarele va rămâne fără combustibil, va deveni o stea gigantică roşie, moment la care va pârjoli Terra, apoi se va dezintegra într-o nebuloasă, iar rămăşiţele miezului său vor forma o pitică albă înconjurată de nori de praf compuși din planetele pulverizate ale Sistemului Solar…

Cu ajutorul Telescopului Spaţial Hubble, astronomii Universităţii Warwick au descoperit patru pitice albe ale căror atmosfere conţin praf. Desigur, astfel de pitice albe sunt bine-cunoscute în lumea astronomică și descoperirea unor astfel de stele nu constituie nimic inedit, însă cele patru sunt văzute ca o avanpremieră a viitorului Sistemului Solar.

În atmosferele celor patru pitice albe, oamenii de ştiinţă au detectat prezenţa oxigenului, magneziului, fierului şi siliciului, semne că în preajmă au existat planete de tipul Terrei (cele patru elemente menţionate formează circa 93% din compoziţia planetei noastre).

Pe lângă elementele menţionate, au fost detectate în premieră cantităţi de carbon în proporţii similare cu cele găsite în planetele telurice (de tip terestru) din Sistemul Solar.

Una dintre piticele albe analizate, respectiv PG0843+516, conţine în atmosferă o supra-abundenţă de fier, nichel şi sulfuri, elemente de asemenea regăsite în miezul planetelor de tip terestru – astfel, descoperirea respectivelor elemente în atmosfera piticei albe indică  „devorarea” de către aceasta a unei planete telurice.

Deşi nu se cunosc prea multe detalii despre caracteristicile exoplanetelor „înghiţite” de piticele albe, toate elementele componente ale planetelor telurice (Terra, Mercur, Venus, Marte) şi ale asteroizilor sunt prezente în praful stelar ce le înconjoară. Conducătorul studiului, Boris Gänsicke, afirmă despre aceste descoperiri că „oferă o imagine succintă a viitorului îndepărtat al Pământului”.

Savanţii estimează că cele patru pitice albe înghit circa 1 milion de kilograme de material planetar pe secundă.