Marte

Planeta Marte (denumită și „planeta roșie”) este prima planetă pe care se concentrează agențiile spațiale pentru explorare și analizare. Este a patra planetă a sistemului solar, diametrul său fiind jumătate din cel al Pământului, în timp ce un an marțian durează cât doi ani tereștri. Distanța dintre Pământ și Marte variază între 55 și 90 milioane km, „planeta roșie” având doi sateliți naturali, Phobos și Deimos.

Cercetătorii cred că viața pe Marte e posibil să fi existat cu foarte mult timp în urmă, însă, din cauza distrugerii magnetosferei acum 4 miliarde de ani, atmosfera este acum formată 95% din dioxid de carbon. Totuși, recentele misiuni care au reușit să trimită pe suprafața planetei roboți au arătat că în atmosferă există metan, dar și apă.

ESA (Agenția Spațială Europeană) are în plan trimiterea pe Marte a primilor oameni în perioada 2030-2035, opinia generală a specialiștilor fiind că s-ar putea demara procesul de colonizare și terraformare a planetei chiar înainte de finalul acestui secol. Totodată, companiile din sectorul minier speră ca viitoarele misiuni de cercetare a planetei să releve un bun potențial în privința resurselor care pot fi exploatate. Este clar că secolul XXI va fi concentrat în jurul explorării acestei planete.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
Marte

Cum era clima pe Marte atunci când pe aceasta exista apă?

Ar fi putut părea o întrebare la care nu vom fi aflat nicicând răspunsul. Și totuși, indicii clare despre clima marțiană vin tocmai de pe Terra, mai precis dintr-un meteorit vechi de 4 miliarde de ani care a ajuns de pe suprafața Planetei Roșii tocmai în Antarctica.

Ce a descoperit Curiosity pe Marte?

Tocmai s-a terminat mult așteptata conferință a NASA care a avut drept temă ultimele rezultate științifice ale roverului Curiosity. Deși foarte interesante, ele au fost lipsite de senzaționalul clamat de un cercetător al NASA în urmă cu mai bine de zece zile.

Curiosity s-a scurtcircuitat

Trimisul Terrei pe Marte, roverul Curiosity, „a tras pe dreapta” preț câteva zile, în timp ce inginerii NASA încearcă să determine cauza și gravitatea unui scurtcircuit „suferit” recent de vehiculul însărcinat cu explorarea Planetei Roșii.

Imagini de pe Marte direct în telefonul tău

Telefoanele inteligente sunt atât de evoluate încât s-a inventat, în sfârșit, pentru ele o aplicație... din altă lume.

Următorul vehicul de explorare marțiană este aproape gata de lansare (FOTO/VIDEO)

Urmând a fi lansat din Cape Canaveral, Florida, la bordul unei rachete United Launch Alliance Atlas 5, imediat după Ziua Recunoștinței (25 noiembrie), următorul rover cu șase roți alimentat nuclear care va explora planeta Marte, Mars Science Laboratory, sau Curiosity, de dimensiunea unui autovehicul (3 metri), a intrat în asamblare sâmbătă, 13 august, fiind aproape gata de lansare. Teoretic, va atinge solul Planetei Roșii în august 2012.

Lansarea SpaceX Dragon – primul pas către călătoriile spre Marte!?

După mult aşteptata lansare reușită astăzi la ora României 10:44 (ora locală 03:44) a misiunii SpaceX Dragon, operatorul spaţial privat are drept obiectiv realizarea de călătorii interplanetare…

NASA descoperă urme de apă pe Marte

Noi imagini prelevate de pe munţii planetei Marte ar putea constitui ce mai bună dovadă a prezenţei unor ape curgătoare, element esenţial pentru sustenabilitatea vieţii, pe Planeta Roşie. Seria de fotografii efectuate de sonda de recunoaştere a NASA pe Marte arată numeroase lungi şiroaie de câţiva metri lăţime.

Pietre marţiene descoperite în Maroc

La sfârşitul lunii trecute, pe teritoriul Marocului au fost descoperite circa 7 kg de pietre, confirmate zilele trecute, de către cercetătorii NASA, ca provenind de pe Marte. Ele se pare că au ajuns pe Terra în luna iulie a anului trecut, în timpul unei ploi de meteoriţi.

Marte poate fi un bun antrenament de a ne părăsi planeta

misiuni-marte-stiinta-tehnica-1
Destinația „roșie” nu este una prea ospitalieră: atmosfera este una fragilă, iar radiațiile cosmice ne vor pune unele probleme; dar gravitația este mai potrivită...

Misiunea Mars500 s-a încheiat cu succes: suntem pregătiţi de Marte

Echipajul format din şase astronauţi, care a stat pentru 520 de zile într-o capsulă fără geamuri pentru a simula efectele unei călătorii pe Planeta Roşie, se întoarce acasă.