Este pentru prima oară când s-a reuşit crearea de spermatozoizi viabili artificiali din celule stem – această descoperire va duce la crearea de noi tratamente împotriva sterilităţii masculine. Nu este prima tentativă de acest fel, însă este prima oară când se creează spermă artificială din celule stem embrionare.

Cercetătorii din domeniul fertilizării au reuşit să creeze celule producătoare de spermatozoizi în laborator, pe care le-au transferat unui şoarece infertil, care, după acest tratament, a fost capabil să genereze urmaşi sănătoşi.

Acest rezultat, descris de către experţi ca fantastic, ar putea ajuta mii de bărbaţi ce suferă de infertilitate să ajungă taţi, dacă se va reuşi replicarea sa şi pe subiecţi umani.

Oamenii de ştiinţă japonezi, din cadrul Universităţii din Kyoto, au folosit celule stem prelevate de la embrioni de şoareci pentru a crea celule germinale primordiale, care sunt responsabile de producerea spermei la masculi. În momentul în care aceste celule au fost transplantate în testiculele şoarecelui, au produs spermă identică la aspect cu cea naturală.

Cercetătorii, conduşi de dr. Katshuhiko Hayashi au injectat spermatozoizii rezultaţi în ovulele femelei şoarece, pe care ulterior i le-au implantat – aceasta a născut pui perfect sănătoşi.

Ultimele studii efectuate la nivel global, arată că de infertilitate suferă şi bărbaţii, în aproape aceeaşi măsură ca şi femeile, ceea ce dă cu atât mai multă importanţă cercetării efectuate de japonezi.