Un „câmp de forță” plasmatic de la Boeing ar putea oferi...

Gigantei companii aerospațiale și de apărare Boeing i s-a acordat patentul de dezvoltare a unui sistem de protecție tip „câmp de forță”, capabil să apere vehiculele militare de undele de șoc generate de exploziile provocate de rachte sau de dispozitive explozibile.

Un stick USB poate descifra ADN-ul în câteva secunde

MinION este un dispozitiv miniatural asemănător unei memorii USB, creat de firma britanică Oxford Nanopore, capabil să descifreze în câteva secunde ADN-urile genoamelor simple (de bacterii și virusuri), care ar putea avea aplicații majore în medicină și în genetică.

Istoria laserului

istoria-laserului---stiinta-tehnica
Știință&Tehnică își propune să vă poarte într-o călătorie spre superalserul care se construiește la Măgurele, cu ajutorul căruia vor fi investigate tainele profunde ale materiei....

Ochelarii de soare LCD resping lumina cu maximă eficiență

Jenat, zilnic, de razele soarelui care îl orbeau în timp ce se afla la volanul autoturismului personal pe drumul către locul de muncă, fizicianul american Chris Mullin s-a decis, în anul 2002, să proiecteze o pereche de ochelari capabili să blocheze lumina printr-un scut electronic.

A fost inventată imprimanta de țesuturi 3D care construiește cartilaje

Cercetătorii americani, de la Institutul de Fizică și de la Universitatea Wake Forest din Carolina de Nord, au dezvoltat o imprimantă hibridă care construiește cartilaje artificiale. Într-o zi, acestea ar putea fi implantate în organismele pacienților accidentați pentru a stimula regenerarea cartilajelor naturale, așa cum sunt, spre exemplu, articulațiile.

Un nou material plastic se repară singur atunci când este expus...

Ingineri ai Laboratorului Militar de Cercetare, din Maryland, de la Case Western Reserve University, din Cleveland, și de la Universitatea din Fribourg, Elveția, au reușit să repare zonele depreciate ale unui polimer, care se autoregenerează sub influența radiației ultraviolete.

Un LED extrem de eficient produce mai multă energie decât consumă

Fizicienii de la MIT au reușit să contruiască un LED cu eficiență electrică de peste 100%. Acesta produce 69 de picowatti de lumină folosind numai 30 de picowatti de energie electrică, ceea ce înseamnă o eficiență de 230%. Această performanță plasează dispozitivul într-o categorie ocupată în mod normal de aparatele de tip perpetuum mobile.

Premieră internațională: Japonia a transformat hidratul de metan în gaz

În cadrul unei premiere mondiale, oficialitățile japoneze au anunțat recent succesul operațiunilor de extragere a gazului natural din hidratul de metan înghețat aflat pe coasta centrală a Țării Soarelui Răsare.

Inginerii de la Berkeley au creat prima cască audio cu diafragmă...

Inginerii Universității din California în Berekeley au creat primul difuzor pe bază de grafen construit vreodată: o cască audio. În stare brută, fără niciun fel de optimizare, proprietățile fizice și electrice superioare ale grafenului îi permit căștii în componența căreia se află să genereze un răspuns în frecvență comparabil sau chiar mai bun decât cel al unei perechi de căști comerciale marca Sennheiser.

„Cortina anti-piraterie” va descuraja atacurile piraților asupra vaselor comerciale (VIDEO)

În încercarea de a descuraja pirații din mările internationale care obișnuiesc să atace vasele comerciale, companiile japoneze MTI, din Grupul NYK, și Yokoi, un fabricant de furtunuri anti-incendiu, au dezvoltat Cortina Anti-Piraterie.