Se pare că în cadrul unui experiment realizat la CERN, gazda LHC, neutrinii trimişi pe sub pământ de la CERN către Laboratorul Gran Sasso, situat la o distanţă de 732 km depărtare, au ajuns la destinaţie cu o fracţiune de secundă mai devreme decât era aşteptat.

Acest rezultat, care pare să indice faptul că particulele subatomice au depăşit viteza luminii, dă peste cap toate cercetările din fizică din ultimul secol şi va fi dezbătut de către oamenii de ştiinţă.

Neutrinii sunt de mai multe tipuri şi recent s-a observat că îşi pot schimba tipul instant. Echipa de cercetători a trimis de la CERN către laboratorul subteran de la Gran Sasso (Italia) neutrini muonici pentru a observa câţi dintre ei ajung la destinaţie sub altă formă, de neutrini tauonici. În cadrul acestui experiment, cercetătorii au observat că particulele au ajuns cu câteva miliardimi de secundă mai devreme decât lumina.

Grupul de cercetători care a realizat experimentul este însă încă foarte precaut în a trage concluzii – Antonio Ereditato, autor al Opera (Oscillation Project with Emulsion t- Racking Apparatus – experiment care măsoară oscilaţiile neutrinilor) a declarat că „Am încercat să analizăm toate explicaţiile posibile pentru acest rezultat…am căutat greşeli, de la cele mai simple până la cele mai complicate ori efecte ciudate şi nu am găsit nimic…astfel, mă simt obligat să rog comunitatea (ştiinţifică) să cerceteze problema în amănunt”.

Viteza luminii în vid este limita maximă de viteză în Univers şi cea mai mare parte a teoriilor fizicii moderne,  se întemeiază pe ideea că nimic nu poate depăşi această viteză. S-au desfăşurat mii de experimente şi până acum nu a fost identificată vreo particulă care să încalce această limită. Dar, experimentul dr. Ereditato pare să indice faptul că neutrinii tocmai au depăşit viteza luminii.