După cum anunţam din luna aprilieîn noaptea zilei de marţi spre miercuri, un asteroid cu diametrul de aproximativ 400 metri va trece între Terra şi Lună. Deşi este cel mai mare corp ceresc de asemenea dimensiuni care se apropie la o distanţă atât de mică de planeta noastră în ultimii 35 de ani, specialiştii ne asigură că nu există motive de îngrijorare.

Asteroidul, numit 2005YU55, va fi cel mai aproape de Pământ marţi seară, în jurul orelor 23:28 GMT (miercuri – 1:28 ora României), la o distanţă de circa 323.000 kilometri. Luna se va afla în acel moment la aproximativ 240.000 km de asteroid.

Jay Melosh, profesor al Universităţii Purdue ne asigură că atât Pământul, cât şi satelitul său sunt în perfectă siguranţă. În cazul unui impact cu planeta noastră, însă, potrivit calculelor profesorului Melosh, ar provoca un crater cu un diametru de 6.400 metri şi o adâncime de circa 600 metri, precum şi un cutremur cu o magnitudine de 7 grade, însoţit de valuri tsunami de peste 20 metri.

După cum îi spune şi numele, 2005YU55, a fost descoperit în urmă cu şase ani, de atunci fiind ţinut sub observaţie de cercetători. Don Yeomans, director în cadrul NASA, ne asigură şi el de lipsa de pericol a trecerii asteroidului, afirmând „cunoaştem foarte bine orbita acestui corp”.

Din 1976 nu a mai fost un alt corp ceresc de dimensiuni asemănătoare atât de aproape de Terra, iar următorul va fi aşteptat în anul 2028.

Astronomii consideră 2005YU55 un asteroid de tip C, cu conţinut de materiale bazate pe carbon, asteroizi despre care se crede că ar fi adus derivatele din carbon şi apa la începutul formării Planetei Albastre.