În căutarea confirmării rezultatelor din luna septembrie, aceeaşi echipă de cercetători a efectuat o versiune îmbunătăţită a experimentului iniţial, care a fost, cu această ocazie, confirmat.

Dacă aceste experimente vor fi definitiv confirmate şi de altele, independente, principiile de bază ale fizicii moderne vor fi răsturnate.

Având în vedere faptul că majoritatea scepticilor şi a celor care au criticat modul de desfăşurare al experimentului de la CERN din luna septembrie, au acuzat lungimea prea mare a fasciculelor de neutrini folosite pentru realizarea testului, care ar fi influenţat rezultatul acestuia, noul experiment a folosit unele mult mai scurte.

Astfel, dacă la primul test au fost generate fascicule de neutrini  de 10 milionimi de secundă, acum au fost create unele de numai 3 miliardimi de secundă, iar rezultatele au fost identice. În acest mod a fost eliminată una dintre cele mai acuzate posibile erori în desfăşurarea experimentului.

Totuşi, dr. Antonio Ereditato, unul dintre coordonatorii studiilor din cadrul proiectului OPERA, îndeamnă în continuare la prudenţă în tragerea concluziilor cu privire la depăşirea vitezei luminii: „aceste noi teste confirmă concluziile iniţiale, dar încă trebuie să fim extrem de prudenţi, până la confirmări din partea altor studii independente. Oricum este un rezultat pozitiv.”

Din păcate, pentru confirmări independente va trebui probabil să mai aşteptăm o vreme, foarte puţine laboratoare din lume având dotările necesare să efectueze astfel de experimente şi măsurători. În 2012, alte echipe care desfăşoară două experimente în cadrul Laboratorului Gran Sasso, respectiv Borexino şi Icarus, vor începe verificări ale rezultatelor din cadrul experimentului OPERA. De asemenea, astfel de verificări vor fi efectuate şi de experimentul american Minos şi de cel japonez T2K.