Inginerii de la Institutul Tehnologic Georgia, din SUA, au dezvoltat un nou tip de baterie litiu-ion pentru care au modificat câțiva parametri chimici cheie ce permit reîncărcarea acumulatorului prin simpla apăsare sau flexare a obiectului.

Înlocuind stratul intermediar de plastic pe care se află electrolitul bateriei (o pastă gelatinoasă care stochează chimic electricitate) cu un strat de nanotuburi piezoelectrice (partea care transformă mișcarea în energie), echipa de cercetare a creat o baterie hibridă ce convertește mișcarea atât în energie electrică, cât și chimică.

În mod normal, dispozitivele piezloelectrice transformă mișcarea în electricitate care este apoi transformată în energie chimică prin circuitul de încărcare dintr-o baterie liti-ion standard. Prin crearea unei baterii hibride care își poate influența direct fluxul de ioni, oamenii de știință pot sari complet peste circuitul de încărcare, creând mijloace mult mai eficiente de captare a energiei mecanice.

Procesul nu este unul foarte simplu, dar micile dispozitive biomecanice rezultate din efortul cercetătorilor americani ar putea fi una dintre soluțiile pentru necesitatea de energie mereu crescândă a aparatelor mobile.