National Geographic anunță că actorul nominalizat la Oscar, Will Smith (cunoscut din filmele „Ali”, „Pursuit of Happyness”, „Men in Black” I, II, III) va fi gazda serialului eveniment din zece episoade O PLANETĂ STRANIE, creat de realizatorul nominalizat la Oscar Darren Aronofsky („mother!”, „Black Swan”, „Requiem for a Dream”) și de producătorul premiat Jane Root („America The Story of Us”, „The 80s: The Decade That Made Us”).

Smith a anunțat oficial implicarea sa în proiect prin publicarea pe pagina sa de Facebook a unui scurt video teaser. Cu Smith drept ghid într-o călătorie epică ce străbate globul și ajunge în spațiu, O PLANETĂ STRANIE promite să fie o experiență fascinantă și incitantă pe planeta noastră și dincolo de ea, afirmând că nu există un loc mai bun decât acasă.

Serialul, creat de Nutopia și Protozoa Pictures, este programat să aibă premiera globală pe National Geographic în martie 2018, în 172 de țări și 43 de limbi.

O PLANETĂ STRANIE este povestea extraordinară a Pământului, planeta noastră curios calibrată și interconectată, o planetă specială și mustind, în felul său unic, de viață printre celelalte corpuri cerești în mare parte necunoscute și neprimitoare. Serialul beneficiază de contribuția extraordinară a unui grup de astronauți de elită care au văzut Pământul într-un tablou mai larg; ei ne oferă perspective unice și relatează amintirile personale despre planeta noastră văzută din spațiu.

În proiectul O PLANETĂ STRANIE, Aronofsky este entuziasmat să colaboreze cu unul dintre artiștii săi favoriți. „Sunt încântat să-l avem pe Will Smith în rolul de ghid al acestui serial. Carisma, inteligența și umanismul său vor aduce un mare plus acestui proiect, atrăgând privitorii în această poveste unică despre minunile surprinzătoare care fac posibilă viața pe Pământ”, afirmă el.

Punând împreună magnetismul inegalabil și global al lui Will Smith cu vedetele noastre astronauți, care au ajuns mai departe de planeta noastră, spunem povestea incredibilă a complexităților acesteia”, spune Tim Pastore, președinte al diviziei de producție și programe originale din cadrul National Geographic. „Cu stilul narativ deosebit al lui Aronofsky și Root, O PLANETĂ STRANIE va fi un spectacol vizual incredibil, ce va purta publicul de la microscopic la cosmic, oferindu-i astfel ocazia de a vedea și aprecia planeta noastră ca niciodată până acum.

Obiectivul nostru este să reimaginăm programele informative și să oferim publicului un spectacol cinematic cum n-au mai văzut”, spune Root. ”Vom examina știința din spatele minunatei noastre planete și vom aduce povești captivante și provocatoare; și cine ar putea face acestea mai bine decât vizionarul Darren Aronofsky și partenerii săi de la Protozoa Pictures, incomparabilul Will Smith și echipa noastră de astronauți legendari?

Pe lângă carisma lui Smith, astronauții din O PLANETĂ STRANIE aduc o viziune și emoții unice firului narativ, completând povestea cu secvențe dramatice, inspiratoare și date științifice care dezvăluie întorsăturile magice ale sorții ce au permis vieții pe Pământ să apară, să se dezvolte și să supraviețuiască. Experiențele lor personale sunt portaluri către teme vitale explorate pe parcursul serialului, între care geneza vieții, moartea, violența cosmică, inteligența umană, sacrificiul, terraformarea și altele.

• Chris Hadfield – Primul astronaut canadian care a condus Stația Spațială Internațională și singurul canadian care s-a aflat vreodată în Stația Spațială Rusă Mir în timp ce se afla pe orbită. Hadfield a părăsit Pământul de trei ori și a petrecut un total de 166 de zile în spațiu.
  • Jeff Hoffman – Născut în Brooklyn, astronomul și fostul astronaut Hoffman a străbătut 21,5 milioane de mile în spațiu și a zburat în spațiu de cinci ori, una dintre acestea fiind prima misiune de a ajunge la Telescopul Spațial Hubble.
  • Mae Jemison – Fostul astronaut Jemison tocmai a sărbătorit 25 de ani de la misiunea sa în spațiu la bordul navetei Endeavour, scriind istorie ca prima femeie afro-americană care a ajuns în spațiu.
  • Jerry Linenger – Fostul astronaut Linenger, care a supraviețuit celui mai sever incendiu petrecut vreodată la bordul unei nave spațiale aflate pe orbită, a petrecut aproape cinci luni pe stația spațială rusă Mir și a înregistrat 50 de milioane de mile doar în acea misiune.
  • Mike Massimino – Prima persoană care a trimis un tweet din spațiu, fostul astronaut Massimino a zburat în două misiuni spațiale pentru a repara Telescopul Spațial Hubble.
  • Leland Melvin – Singura persoană din Liga Națională de Fotbal care a zburat în spațiu, fostul astronaut Melvin a călătorit în spațiu de două ori și a petrecut acolo mai bine de 565 de ore.
  • Nicole Stott – Cunoscut drept „Astronautul artist”, fostul astronaut și acvanaut Stott, care a devenit primul astronaut ce a pictat în spațiu, a înregistrat 104 zile în spațiu și aproape trei săptămâni în habitatul subacvatic Aquarius.
  • Peggy Whitson – Astronautul Whitson tocmai a încheiat a treia sa călătorie în spațiu, înregistrând un record NASA pentru cele mai multe zile petrecute în spațiu: 665.

În calitate de actor, producător și muzician, Will Smith, nominalizat la Oscar de două ori și deținător al premiului Grammy, se bucură de o carieră ce cuprinde filme pentru marele ecran, televiziune și discuri multi-platină.

Vasta filmografie a lui Smith include portretizări impresionante ale unor legende din viața reală precum în producțiile Ali, The Pursuit of Happyness și Concussion. A fost cap de afiș în filme extraordinare precum Hitch, I Am Legend, I, Robot, Independence Day, Men in Black I, II și III și Suicide Squad și, cel mai recent, Collateral Beauty. Următorul său proiect este o dramă fantasy polițistă, Bright, ce urmează a fi lansată pe 22 decembrie, exclusiv pe Netflix. Smith este, în prezent, implicat în producția Disney Aladdin, în rolul duhului, producție ce va fi lansată pe 24 mai 2019. El va juca, de asemenea, în proiectul lui Ang Lee Gemini Man.

Smith și-a început cariera ca muzician, vânzând milioane de albume în toată lumea înainte de a se implica în proiecte de televiziune odată cu îndrăgitul Fresh Prince of Bel Air. În 1998, alături de partenerul James Lassiter, el a fondat compania de producție și management Overbrook Entertainment, care a produs numeroase proiecte de film și televiziune de succes.

În afara realizărilor sale artistice, el a fondat, alături de soția sa, Jada, fundația Will & Jada Smith Family Foundation. WJSFF este o organizație nonprofit, filantropică, cu misiunea de a îmbunătăți vieți și de a investi în organizații și initiative care oferă mai multe oportunități comunităților neglijate în mod obișnuit.

Completând echipa de producție a serialului O PLANETĂ STRANIE, Arif Nummohamed (Earth’s Natural Wonders, How to Build a Planet) este coproducător executiv.