Încă din 1976, de la amartizarea sondei Viking 1, cercetătorii caută pe Marte prezenţa moleculelor complexe de carbon, care să constituie o dovadă a vieţii pe Planeta Roşie. Deşi au fost găsite mostre de pietre marţiene care conţin semnături de carbon, potrivit unui nou studiu, acestea nu sunt urme ale vieţii extraterestre.

Studiul, condus de Andrew Steele, de la Carnegie, a analizat 11 meteoriţi provenind de pe Marte, unii vechi şi de 4,2 miliarde ani. Între aceste 11 mostre, s-a numărat şi Tissint, meteoritul ale cărui urme au căzut vara trecută în Maroc.

Steele şi echipa sa internaţională de savanţi au analizat pietrele prin mai multe metode, inclusiv prin spectroscopia Raman, pentru a le determina structura moleculară. Zece dintre ele conţineau molecule mari de carbon, iar marea lor majoritate nu au suferit vreo formă de contaminare.

În urma analizei, s-a descoperit că moleculele de carbon provin din procese vulcanice de pe planeta vecină, nu de la microbi sau de la alte forme de viaţă.