Imaginile prelevate de sonda Dawn şi prezentate ieri de NASA dezvăluie pe suprafaţa asteroidului Vesta prezenţa unuia dintre cele mai pure şi strălucitoare materiale descoperite până în prezent.

Ieri, 21 martie, NASA a prezentat imaginile care înfăţişează în detaliu diversitatea de pe suprafaţa asteroidului şi unele caracteristici geologice ale acestuia, unele nemaivăzute la alţi asteroizi, în cadrul Conferinţei Lunare şi Planetare din Texas.

Vesta este unul dintre cele mai strălucitoare corpuri cereşti din Sistemul Solar şi totodată singurul asteroid din „centura” dintre Marte şi Jupiter ce poate fi văzut cu ochiul liber de pe Terra.

Dawn a observat că unele regiuni de pe suprafaţa asteroidului sunt cu mult mai strălucitoare decât altele, aceasta datorându-se unui material nemaivăzut.

Materialul, extrem de strălucitor, se găseşte în principal în jurul craterelor de impact de pe suprafaţa asteroidului Vesta. Suprafeţele acoperite cu acest material variază de la câţiva metri pătraţi până la kilometri pătraţi.

Cercetătorii încă nu ştiu exact cu ce material au de a face, însă cred că este unul rămas încă de la formarea asteroidului în urmă cu circa 4 miliarde de ani în urmă.

Sonda NASA Dawn, lansată în 2007, analizează asteroidul încă de anul trecut, misiunea sa legată de Vesta urmând a se încheia în această vară, moment de la care se va deplasa către alt asteroid, Ceres, pe care îl va analiza din 2015.

Albumul complet cu imaginile asteroidului Vesta realizate de Dawn pot fi vizualizate pe site-ul oficial al misiunii.