Nyasasaurus parringtoni deține în acest moment titlul de cel mai vârstnic dinozaur al lumii, fosilele sale fiind datate cu 10-15 milioane de ani înaintea oricărui alt dinozaur cunoscut și, ca o statistică, cu peste 150 de milioane de ani înaintea gigantului T-Rex.

Nyasasaurus folosea, cel mai probabil, mersul biped, și nu era mai mare decât un Labrador din zilele noastre, un Labrador cu o coadă lunga de 1 metru și jumătate. Dat fiind faptul că doar câteva coaste și oase ale membrelor au fost identificate până în prezent, cercetătorii nu pot prciza cu exactitate ce tip de hrană folosea acest prim reprezentant al dinozaurienilor. Cel mai probabil, acesta avea o dietă bazată în principal pe insecte, -plante și prăzi de mici dimensiuni, asemenea celorlalți dinozauri primitivi.

Surprinzător, fosila a fost descoperită încă din anii 30, în Tanzania, de către o echipă de paleontologi de la Universitatea Cambridge, dar, dată fiind tehnologia acelor vremuri, nimeni nu a putut calcula cu exactitate vârsta animalului. Între timp, un al doilea exemplar a fost excavat, rămășițele sale fiind păstrate la Cape Town.

Nyasasaurus parringtoni are o vârstă incredibilă de 243 de milioane de ani, și a trăit pe Terra la doar 7 milioane de ani după Marea Extincție a vieții din Permian, cea mai distructivă extincție, cea care a dus la dispariția completă a 96% dintre speciile vii de pe Terra.