Vehiculul de explorare marţiană Curiosity al NASA, lansat în luna noiembrie, va ajunge pe Planeta Roşie în data de 6 august 2012, unde va analiza crater-ul Gale – până atunci, specialiştii agenţiei spaţiale americane au testat în deşertul californian Mojave o replică a sa.

Pentru a testa modul de funcţionare al lui Curiosity pe Marte, cei de la Jet Propulsion Laboratory au creat o replică a rover-ului, pe care au testat-o săptămâna trecută pe un teren asemănător celui marţian – Dumont Dunes din deşertul Mojave.

Fratele terestru al lui Curiosity a fost botezat Scarecrow (sperietoarea de ciori) și este dotat cu aceleaşi roţi cu diametru de 50 cm, dar are o masă de numai 900 kg. Astfel, el este mult mai uşor decât „geamănul” său marţian, pentru a simula comportamentul în condiţiile gravitaţionale de pe Planeta Roşie (forţa gravitaţională pe Marte este de circa o treime din cea de pe Terra).

Craterul Gale, unde va amartiza vehiculul Curiosity, are un diametru de 154 km, iar locul amartizării se află într-o zonă de 20/25 km, mai puţin accidentată a craterului – de-acolo, îşi va începe misiunea de doi ani de prelevare de mostre şi va analiza geologia Planetei Roşii.